Capítol 03
Les competències genèriques més preuades al mercat.
Predisposició per emprendre accions, millorar resultats i crear oportunitats d’una manera autònoma.
Exemples de comportaments en els quals es manifesta aquesta competència:
- Desenvolupar les tasques pròpies habituals sense esperar directrius específiques.
- Identificar problemes, obstacles i oportunitats, i dur a terme accions per donar-hi una resposta.
Anticipar les situacions a llarg terminit actuant per crear oportunitats per a l’organització i evitar problemes que són evidents.
Flexibilitat per adaptar-se als canvis i punts de vista diferents dels d’un mateix/a.
Exemples de comportaments en què es manifesta aquesta competència:
- Modificar el comportament com a resposta a una situació.
- Tenir en compte els mèrits de posicions diferents o punts de vista oposats.
Esforç personal per a la millora i l’assoliment de l’excel·lència.
Exemples de comportaments en els quals es manifesta aquesta competència:
- Controlar acuradament la qualitat de la feina d’un mateix/a i la dels altres.
- Identificar sistemàticament oportunitats de millora.
Implicar-se amb els objectius d’un grup o d’una organització.
Exemples de comportaments en què es manifesta aquesta competència:
- Donar suport actiu a l’organització.
- Anteposar-se o conciliar els interessos de l’organització amb els seus propis interessos professionals o amb els de la seva unitat de treball.
Treballar en col·laboració i coordinació amb altres persones per tal d’assolir objectius comuns.
Exemples de comportaments en els quals es manifesta aquesta competència:
- Actuar per promoure un clima de treball en equip i de cooperació.
- Involucrar i demanar la col·laboració dels altres en les qüestions que els puguin afectar.
Avançar-se, reconèixer i satisfer les necessitats dels clients.
Exemples de comportaments en què es manifesta aquesta competència:
- Identificar i donar resposta a les necessitats implícites dels clients.
- Establir relacions efectives amb els clients.